Toyota Land Cruiser

FJ60, FJ62 and FJ80 1980-1997 of release

Repair and car operation



Toyota Land Cruiser
+ 1. The maintenance instruction
- 2. Maintenance service
   2.1. Additional maintenance service
   2.2. Technical characteristics
   2.3. An arrangement of units in a motor compartment
   2.4. Maintenance service terms
   + 2.5. Check of level of liquids
   2.6. Check of a condition of tyres and pressure in tyres
   2.7. Liquid level in automatic transmission
   2.8. Liquid level in system of a hydrodrive of a steering
   2.9. Oil replacement in the engine and the oil filter
   2.10. Check of a condition and care of the battery
   2.11. Check of system of cooling
   2.12. Check and replacement of hoses in a motor compartment
   2.13. Check and replacement of brushes of a cleaner of a windscreen
   2.14. Shift of wheels
   2.15. Suspension bracket and steering check
   2.16. Exhaust system check
   2.17. Check of level of oil in a manual transmission
   2.18. Check of level of oil in a distributing box
   2.19. Check of level of oil in reducers of bridges
   2.20. Check of a condition of seat belts
   2.21. The thermostat of the air filter (carburettor engines)
   2.22. Check and greasing of the exhaust valve
   2.23. System of catching of steams of gasoline
   2.24. System check рециркуляции
   2.25. Air заслонка the carburettor
   2.26. A zolotnik of system of ventilation картера
   2.27. Check and replacement of the air filter
   2.28. Replacement of spark plugs
   2.29. Check and adjustment of backlashes of valves
   2.30. Idling turns (carburettor engines)
   2.31. Drive belts
   2.32. Check of fuel system
   + 2.33. Check of brakes
   2.34. Check and adjustment of pedals of coupling (brake)
   2.35. Replacement of the fuel filter
   2.36. High-voltage wires, бегунок and distributor covers
   2.37. Check and installation of the moment of ignition
   2.38. Care of cooling system
   2.39. Naves and bearings of forward wheels
   2.40. Liquid replacement in automatic transmission and the filter
   2.41. Oil replacement in a manual transmission
   2.42. Oil replacement in a distributing box
   2.43. Oil replacement in a back (forward) reducer
   2.44. Backlashes in valves on the engine 1FZ-FE
+ 3. Engines
+ 4. Systems of cooling, heating
+ 5. Fuel and exhaust systems
+ 6. System of decrease in toxicity
+ 7. Transmission
+ 8. Brake system
+ 9. Suspension brackets and a steering
+ 10. A body
+ 11. An electric equipment
+ 12. Electroschemes


// Mainlink code include_once($_SERVER['DOCUMENT_ROOT'].'/links/mainlink.php'); // Настройки кода для отображения ссылок // Указание коду отображать ссылки, а не объявления $o['CODE_TYPE'] = 'l'; // Ваш секретный код для ссылок в системе Mainlink $o['USERNAME'] = 'D3C1A7E0BD70A9A7462AECE3124AE0BE'; // Кодировка выводимых ссылок. Preset: win, utf, iso, koi. Default: utf. Либо любая другая кодировка в понятном для ICONV виде. $o['charset'] = 'utf'; // Принудительное указание адреса страницы. Default: $_SERVER['REQUEST_URI']. Пример: '/page123.aspx?id=2'. $o['request_uri'] = false; // Разделитель между текстами ссылками. Default: ' | ' $o['splitter'] = ' | '; // HTML блок перед каждым текстом ссылки в блоке. Default: '' $o['htmlbefore'] = ''; // HTML блок после каждого текста ссылки в блоке. Default: '' $o['htmlafter'] = ''; // Значение атрибута STYLE для каждого тэга A в блоке ссылок. Default: '' $o['style'] = ''; // Значение атрибута TARGET для каждого тэга A в блоке ссылок. Default: '' $o['target'] = ''; // Значение атрибута CLASS для каждого тэга A в блоке ссылок. Default: '' $o['class_name'] = ''; // Поместить ли весь блок со ссылками в тэг SPAN. Possible: true, false. Default: false. $o['span'] = false; // Значение атрибута STYLE для тэга SPAN в который помещен блок ссылок. $o['style_span'] = false; // Значение атрибута CLASS для тэга SPAN в который помещен блок ссылок. $o['class_name_span'] = false; // Поместить ли весь блок со ссылками в тэг DIV. Possible: true, false. Default: false. $o['div'] = false; // Значение атрибута STYLE для тэга DIV в который помещен блок ссылок. $o['style_div'] = false; // Значение атрибута CLASS для тэга DIV в который помещен блок ссылок. $o['class_name_div'] = false; // Если используются значения span = true и div = true, то указанный этим параметром тэг будет выводиться первым. Default: div. $o['div_span_order'] = 'div'; // Формат выдачи блока ссылок. Если установлено значение array, то результатом будет массив со ссылками блока, при этом внешнего оформления блока проводится не будет. Possible: text, array. Default: text. $o['return'] = 'text'; // Параметр для использования нескольких блоков ссылок на одной страничке, задает индекс ссылки с которой начать выдачу. Индекс первого элемента массива: 0. Default: 0. $o['limit_start'] = 0; // Параметр для использования нескольких блоков ссылок на одной страничке, задает количество ссылок для выдаче после стартового элемента. Отсутствие ограничений: 0. Default: 0. $o['limit_items'] = 0; // Время хранения базы со ссылками в секундах. Default: 3600. $o['update_time'] = 3600; // Время отведенное на обновление базы со ссылками в секундах. То есть время, которое код будет игнорировать повторные запросы на обновление кода. Default: 300. $o['update_lock_time'] = 300; // Максимальное количество ссылок для вывода в блоке. Default: 20. $o['max_links'] = 20; // Время на соединение с серверами Mainlink для обновления базы со ссылками. Если соединение пройдет успешно, то далее код будет скачивать базу ссылок, ограничения по времени на эту операцию отсутствуют в коде и определяются параметрами настройки PHP на Вашем хостинге, а конкретнее параметром максимального времени запущенного скрипта. Обычно это 30 секунд. Default: 6. $o['socket_timeout'] = 6; // Параметр точного соответствия запрашиваемого адреса для URL ссылки. $o['exact_match'] = true; // Отображать ли коду тестовую ссылку? В режиме true выведет 1 тестовую ссылку. Использовать как помощник при установке кода. Possible: true, false. Default: false. $o['test'] = false; // Сколько тестовых ссылок отобразить. Default: 1. $o['test_num'] = 1; // Формат выдачи массива со ссылками для показа на сайте. По умолчанию используется false, что регламентирует прием данных в виде сериализованного массива. Для сайтов, где размещено более 1000 ссылок рекомендуется ставить значение на true, всем остальным оставить false. $o['plain_output'] = false; $client_lnk = new MLClient($o); echo $client_lnk->build_links(); ?>

2.40. Liquid replacement in automatic transmission and the filter
THE GENERAL DATA

Works are carried out on the cooled down engine.

PERFORMANCE ORDER
1. Lift the car and establish on supports.
2. Substitute the pallet, turn away a drain stopper (it is specified by an arrow) and merge all liquid, without supposing losses. Put a stopper into place and tighten.
3. Remove protection of the pallet of transmission (if is available) and turn away fastening bolts.
4. Easy blows displace the pallet, having destroyed consolidation, remove the pallet and merge the liquid rests.
5. Turn away bolts (are specified by arrows) and remove the filter from the block of valves of transmission.
6. Check up a liquid condition. If the liquid of dark colour also exudes a burnt smell it specifies in a transmission overheat. Presence at the pallet or at the filter of small particles of metal or a frictional material testifies to destruction of details of the internal device of transmission (multidisk coupling). In this case it is recommended to hand over the car in car-care centre.
7. Wash out the pallet solvent and dry, remove the rests of old consolidation. Establish the new filter, having replaced a lining (it is specified by an arrow).
8. Put on a demountable plane of the pallet the platen of hermetic RTV, leading round apertures from within.
9. Dress on a branch pipe of the index of level a hose and establish the pallet. In regular intervals and gradually tighten bolts till the set moment.
10. Lower the car and through a hose on a branch pipe fill in about 3,2 l трансмиссионной liquids (the recommended mark is specified in subsection 2.2).
11. Translate the selector in position Park and start the engine.
12. Translate the selector in all positions, again translate in position Park and check up level, if necessary add a liquid, having finished level to the normal.

13. At the first trips watch liquid level (on heated-up transmission) and check presence подтеканий from картера.