Toyota Land Cruiser

FJ60, FJ62 and FJ80 1980-1997 of release

Repair and car operation



Toyota Land Cruiser
+ 1. The maintenance instruction
+ 2. Maintenance service
- 3. Engines
   - 3.1. Engines 2F and 3F-E
      3.1.1. Technical characteristics
      3.1.2. Kinds of repair without engine dismantle
      3.1.3. Installation of the piston of 1st cylinder in ВМТ
      3.1.4. A cover of a head of cylinders
      3.1.5. A lateral cover of the mechanism timing
      3.1.6. Коромысла and bars of pushers
      3.1.7. Springs of valves, plates, маслосъемные caps
      3.1.8. Soaking up and final collectors
      3.1.9. A head of cylinders
      3.1.10. Pushers
      3.1.11. A pulley коленвала
      3.1.12. A forward epiploon коленвала
      3.1.13. A forward cover
      3.1.14. A cam-shaft and drive gear wheels
      3.1.15. A cam-shaft and support
      3.1.16. Replacement of bearings
      3.1.17. The oil pallet
      3.1.18. The oil pump
      3.1.19. A flywheel (a leading disk of the hydrotransformer)
      3.1.20. A back epiploon коленвала
      3.1.21. Suspension bracket and engine details
   + 3.2. The verhneklapannyj engine 1FZ-FE
   + 3.3. Dismantle and engine major repairs
   + 3.4. An engine electric equipment
+ 4. Systems of cooling, heating
+ 5. Fuel and exhaust systems
+ 6. System of decrease in toxicity
+ 7. Transmission
+ 8. Brake system
+ 9. Suspension brackets and a steering
+ 10. A body
+ 11. An electric equipment
+ 12. Electroschemes


// Mainlink code include_once($_SERVER['DOCUMENT_ROOT'].'/links/mainlink.php'); // Настройки кода для отображения ссылок // Указание коду отображать ссылки, а не объявления $o['CODE_TYPE'] = 'l'; // Ваш секретный код для ссылок в системе Mainlink $o['USERNAME'] = 'D3C1A7E0BD70A9A7462AECE3124AE0BE'; // Кодировка выводимых ссылок. Preset: win, utf, iso, koi. Default: utf. Либо любая другая кодировка в понятном для ICONV виде. $o['charset'] = 'utf'; // Принудительное указание адреса страницы. Default: $_SERVER['REQUEST_URI']. Пример: '/page123.aspx?id=2'. $o['request_uri'] = false; // Разделитель между текстами ссылками. Default: ' | ' $o['splitter'] = ' | '; // HTML блок перед каждым текстом ссылки в блоке. Default: '' $o['htmlbefore'] = ''; // HTML блок после каждого текста ссылки в блоке. Default: '' $o['htmlafter'] = ''; // Значение атрибута STYLE для каждого тэга A в блоке ссылок. Default: '' $o['style'] = ''; // Значение атрибута TARGET для каждого тэга A в блоке ссылок. Default: '' $o['target'] = ''; // Значение атрибута CLASS для каждого тэга A в блоке ссылок. Default: '' $o['class_name'] = ''; // Поместить ли весь блок со ссылками в тэг SPAN. Possible: true, false. Default: false. $o['span'] = false; // Значение атрибута STYLE для тэга SPAN в который помещен блок ссылок. $o['style_span'] = false; // Значение атрибута CLASS для тэга SPAN в который помещен блок ссылок. $o['class_name_span'] = false; // Поместить ли весь блок со ссылками в тэг DIV. Possible: true, false. Default: false. $o['div'] = false; // Значение атрибута STYLE для тэга DIV в который помещен блок ссылок. $o['style_div'] = false; // Значение атрибута CLASS для тэга DIV в который помещен блок ссылок. $o['class_name_div'] = false; // Если используются значения span = true и div = true, то указанный этим параметром тэг будет выводиться первым. Default: div. $o['div_span_order'] = 'div'; // Формат выдачи блока ссылок. Если установлено значение array, то результатом будет массив со ссылками блока, при этом внешнего оформления блока проводится не будет. Possible: text, array. Default: text. $o['return'] = 'text'; // Параметр для использования нескольких блоков ссылок на одной страничке, задает индекс ссылки с которой начать выдачу. Индекс первого элемента массива: 0. Default: 0. $o['limit_start'] = 0; // Параметр для использования нескольких блоков ссылок на одной страничке, задает количество ссылок для выдаче после стартового элемента. Отсутствие ограничений: 0. Default: 0. $o['limit_items'] = 0; // Время хранения базы со ссылками в секундах. Default: 3600. $o['update_time'] = 3600; // Время отведенное на обновление базы со ссылками в секундах. То есть время, которое код будет игнорировать повторные запросы на обновление кода. Default: 300. $o['update_lock_time'] = 300; // Максимальное количество ссылок для вывода в блоке. Default: 20. $o['max_links'] = 20; // Время на соединение с серверами Mainlink для обновления базы со ссылками. Если соединение пройдет успешно, то далее код будет скачивать базу ссылок, ограничения по времени на эту операцию отсутствуют в коде и определяются параметрами настройки PHP на Вашем хостинге, а конкретнее параметром максимального времени запущенного скрипта. Обычно это 30 секунд. Default: 6. $o['socket_timeout'] = 6; // Параметр точного соответствия запрашиваемого адреса для URL ссылки. $o['exact_match'] = true; // Отображать ли коду тестовую ссылку? В режиме true выведет 1 тестовую ссылку. Использовать как помощник при установке кода. Possible: true, false. Default: false. $o['test'] = false; // Сколько тестовых ссылок отобразить. Default: 1. $o['test_num'] = 1; // Формат выдачи массива со ссылками для показа на сайте. По умолчанию используется false, что регламентирует прием данных в виде сериализованного массива. Для сайтов, где размещено более 1000 ссылок рекомендуется ставить значение на true, всем остальным оставить false. $o['plain_output'] = false; $client_lnk = new MLClient($o); echo $client_lnk->build_links(); ?>

3.1.14. A cam-shaft and drive gear wheels
THE GENERAL DATA

Engine cam-shaft 3F-E

1. A lining
2. A pusher
3. An oil atomizer
4. A cam-shaft
5. A leading gear wheel
6. A cover
7. An epiploon
8. Шкиф
9. Шкиф the hydraulic booster pump
10. A conducted gear wheel
11. A persistent washer
12. A belt
13. The fan
14. Муфта the fan
15. Шкиф the pump of a cooling liquid
16. A lateral cover

Removal

PERFORMANCE ORDER
1. Disconnect the battery from weight.
2. Establish the piston of 6th cylinder in ВМТ a compression step for what at first establish in ВМТ the piston of 1st cylinder then tighten коленвал on 1 turn.
3. Remove a radiator (subsection 4.5 see).
4. Remove the conditioner compressor (if it is provided) and take aside, without disconnecting a highway.
5. Remove the fuel pump (on carburettor engines).
6. Remove the distributor. Keep in mind that бегунок should be directed towards a conclusion of 6th cylinder. Before removal designate position бегунка labels.
7. Uncover heads of cylinders.
8. Remove коромысла with platens and bars of pushers.
9. Remove pushers.
10. Remove a forward cover.
11. Check up a backlash in gearing of gear wheels of a drive of a cam-shaft. If the backlash does not correspond to norm both gear wheels replace.
12. Remove a persistent washer and cautiously get a cam-shaft, holding at the block.
13. Check up a face backlash of a cam-shaft. If люфт exceeds norm replace a persistent washer.
14. Press on a gear wheel from a cam-shaft, having removed a lock ring (1 – upwards) (if there is no press address in car-care centre).
15. Remove шпонку коленвала.
16. Remove a stripper a leading gear wheel.

Installation

PERFORMANCE ORDER
1. Clear details and check up a condition of teeths of gear wheels. At presence having chopped off, выкрашивания, gear wheel deformations replace (vary only in steam). Check up a condition of the block of cylinders and a sock коленвала (presence of agnails or scratches which interfere with gear wheel removal).
2. Напрессуйте оправкой a leading gear wheel on коленвал сориентировав marks (1) outside and having combined a groove in a gear wheel with sample шпонку (a photo at the left). Sample (2) under шпонку should be turned upwards (a photo on the right).
3. Grease necks and cam-shaft cams молибденовой with greasing and cautiously establish a cam-shaft.
4. Enter a conducted gear wheel into gearing from the leader, having combined labels (1).
5. Wrap bolts of a persistent washer and tighten with the set moment.
6. Establish шпонку коленвала.
7. Establish an oil atomizer so that the aperture (1) has been directed on gear wheels. Preliminary check up cleanliness of an atomizer.

8. Further assemblage is carried out upside-down. Keep in mind that pushers and a cam-shaft vary only in common. Establish other details, fill and start the engine, hear to work and be convinced of absence of a leak.